موسیقی متن در هنرهای نمایشی ایران

پایان نامه
چکیده

بررسی موسیقی در هنرهای نمایشی در ایران از بدو ورود تا کنون .

منابع مشابه

کاوشی در نظام حقوق اداری صدور مجوز هنرهای نمایشی در ایران

هنرهای نمایشی در ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، فارغ از حقوق مربوط به مالکیت مادی و معنوی، همچنان در دایره حقوق اداری قرار دارد. امری دارای ابعاد دوگانه دخالت و نظارت حکومت با نمایندگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که وجه ارشاد آن، بسیار پررنگ تر از حمایت از این آثار است. برقراری نظام صدور مجوز و لزوم اجازه گرفتن هنرمند از حکومت قبل از تولید و نمایش آثار، منجر به  ایجاد ساختار و روندهای پیچیده...

متن کامل

مداخله ‏های دولت در بازار هنرهای نمایشی ایران: تجربیات و دلالت‌های سیاستی

مداخله ‏های دولت می‌تواند نقش بسیار با اهمیتی در روند تولیدات بازار داشته باشد. از آن‌جایی که دیدگاه‌های متفاوتی نسبت به مداخله‏ های دولت در بازار وجود دارد، این مقاله با استفاده از روش تحلیل آمارهای توصیفی به بررسی انواع این دیدگاه‌ها و بررسی وضعیت کنونی مداخله ‏های دولت در بازار تولید تئاتر ایران می‌پردازد. به منظور تبیین آثار مداخله ‏های دولت در بازار تئاتر از داده‏های مربوط به تولیدات تئاتر...

متن کامل

مجموعه هنرهای نمایشی با رویکرد تعاملات فرهنگی نمایشی مردم ایران

تحقیقات بسیار در دهه های 70 و80 نشان دادند که کاربریهای مهم فرهنگی اعم از سینما،تئاتر،موزه ،اپرا و ... همه درگیر بحران اند و نمی توانند مخارج خود را تامین کنند، و علت اصلی این بحران بی روح بودن وتخصصی بودن بیش از حد این فضاهاست.به طور کلی می توان در نظر گرفت مجموعه ها ی نمایشی-فرهنگی به عبارتی فضاهای واقعی محصور شهری هستند که در درون آن ها کاربریهای بسیار متنوع وغیر همجنس تجاری،فرهنگی،آموزشی ،ن...

موسیقی ایرانی و هنرهای تزیینی

موسیقی ایرانی همانند دیگر هنرها بیانی انتزاعی از جلوه های مختلف فرهنگ غنی ایران زمین دارد. روش شکل گیری واژه ها و روند توسعه جملات در این موسیقی نشانه هایی آشنا از دیگر هنرها به خصوص هنرهای تزیینی در خود دارد. در این مقاله سعی شده است با مقایسه و بررسی وجوه تشابه و افتراق این دو شاخه هنری راهکارهایی برای درک بهتر و روشن تر موسیقی ایرانی و ارایه روش آموزش این نوع موسیقی بر اساس درک و تکرار و تر...

متن کامل

نقش مشاهده در هنر معاصر امکان و ضرورت مشاهده در غیاب فرم در هنرهای تجسمی، نمایشی و موسیقی از نظر لومان

نیکلاس لومان، در مسیر روشن­تر ساختن کارکرد سیستم هنر، با تحلیل روابط پیچیده­ی مشاهده، تمایز و فرم، بر نقش تعیین­کنندة­ مشاهده در هنر تأکید کرده است. با سه مشاهده­گر فعال، یعنی سیستم هنر، هنرمند و مخاطب، کار تولید اثر هنری، تا ادراک آن ادامه می­یابد. نزدیکیِ تولید و ادراک به معنای متفاوت مشاهده و فرم بازمی­گردد که شرط تحقق آنها، وجود تمایزات است. در هنگام مشاهده هر فرم، تنها یک سوی تمایز آشکار و ...

متن کامل

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

دانشگاه آزاد اسلامی - دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی - دانشکده هنر و معماری

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023